Одне із завдань, що є пріоритетним для нинішнього складу Національної ради – це захист прав неповнолітніх. Нідерланди – одна із країн, де найуспішніше вирішили проблему захисту таких прав. Для цього створено окремий регуляторний орган з питань реклами NICAM (Nederlands Instituut voor de Classificatie van Audiovisuele Media), що відповідає за маркування відеопродукції спеціально розробленими піктограмами.
19 квітня в Інституті класифікації аудіовізуальних медіа делегація Національної ради у складі голови Володимира Манжосова, заступника голови Лариси Мудрак, членів Національної ради Євгена Баранова, Оксани Єлманової, Ірини Опілат, Миколи Фартушного, а також провідних фахівців апарату Національної ради, обмінялась досвідом із голландськими колегами щодо систем впровадження візуальних позначок, які допомагають суспільству та батькам дбати про захист дітей від шкідливого контенту.
Для порівняння з українською системою позначок зазначимо, що в країні розроблено повністю автоматизовану систему із 10 позначок, на відміну від України, де діє лише 3 позначки. Система насамперед покликана інформувати та рекомендувати батькам, яку телепрограму чи фільм варто дивитися дітям. У системі нідерландських позначок із 10 чотири позначки – це обмеження за віком: 6, 9, 12, 16. Як свідчать голландські регулятори, такий підхід себе виправдовує й має добрі відгуки суспільства. Така система прийшла до Голландії також під впливом дії законодавства Європейського Союзу, зокрема Європейської директиви «ТБ без кордонів».
Візит української делегації триватиме ще 2 дні.
Довідково: Візит став можливим завдяки підтримці та забезпечення програми Європейського Союзу «Сприяння європейським стандартам в українському медійному середовищі».