Дайджест від «Мережі етичної журналістики» від 14 серпня 2018 року

15.08.2018

«Мережа етичної журналістики» (The Ethical Journalism Network, EJN) – це коаліція більш ніж 60 груп журналістів, редакторів, власників преси та груп підтримки медіа з усього світу, що продовжує розширюватись. «Мережа» зареєстрована як доброчинна організація у Великій Британії, що діє під керівництвом Правління та міжнародної мережі радників.

Мета «Мережі» – сприяння розвитку професії журналістики та сприяння усвідомленню громадської вартісності високих етичних стандартів у роботі ЗМІ шляхом освіти, навчання та публікації корисних досліджень

«Мережа» публікує щотижневий дайджест про події у сфері журналістики.

ЗМІ про міграцію: матеріали повинні пропонувати рішення. Потужних, емоційних свідчень недостатньо

Зосередження уваги на позитиві і відмова мовчати про негатив у матеріалах про міграцію: заклик до такого підходу є ключовим повідомленням від президента Мережі Айдана Уайта, що входив до складу журі спонсорованого ЄС конкурсу для ЗМІ з висвітлення проблем міграції (Migration Media Awards).

Дізнайтеся більше за посиланням: www.migration-media-award.eu

Схвально відгукуючись про журналістику у цій сфері, Уайт водночас відзначив тривожну тенденцію підготовки сюжетів, які втілюють в собі те, що він називає «віктимною журналістикою»: коли основна увага приділяється трагедії міграції та всім нещастям, що супроводжують це явище, не намагаючись відшукати рішення чи прикликати до відповідальності тих, хто відповідає за ці процеси або ж висвітлити позитивні результати.

«Якісно написані, потужні та емоційні матеріали, що містять свідчення від жертв є недостатніми для ефективної та етичної журналістики. Важливо викрити жахи кризи міграції. Але коли ми це робимо, ми повинні думати про те, що ми можемо зробити, щоб змінити ситуацію», говорить Уайт.

Протягом останніх двох років Мережа також співпрацює з Міжнародною організацією праці (ILO) з метою протидії дискримінаційним поглядам та діям щодо працівників-мігрантів шляхом покращення висвітлення ЗМІ прав працівників-мігрантів та «журналістики рішень» за допомогою стипендіальної програми для 20 журналістів, що працюють в регіоні Перської затоки, а також Йорданії та Лівані.

Хорошим прикладом «журналістики рішень» у сфері міграції є подія минулого тижня, коли одна із стипендіатів, Лаура Секорун Палет оприлюднила колонку в «New York Times», у якій розглядалися не тільки юридичні та матеріально-технічні реформи, необхідні для покращення прав працівників-мігрантів, але й з якої стає зрозумілим, що «для викорінення примусової побутової праці ми повинні протистояти нестримним упередженням, що стоять за нею».

Прочитати допис повністю можна за лінком: https://ethicaljournalismnetwork.org/migration-reporting-solutions

НЕЩОДАВНІ ІНІЦІАТИВИ МЕРЕЖІ

Конференція «Public Media Alliance» у 2018 році

На цьому тижні доктор Захера Харб, член правління «Мережі етичної журналістики» та старший викладач міжнародної журналістики у британському внз City University of London, виступила на щорічній конференції «Public Media Alliance» на Ямайці.

Харб була учасницею сесії, присвяченої розгляду шляхів збереження і підтримки високих стандартів журналістики в цифрову епоху. Дискусію очолив Уеслі Гіббінгс, віце-президент Медіа Інституту Карибського басейну. Ключову промову виголосила Фран Ансворт, керівник відділу новин на «BBC». Інші учасники панелі – Марк Бассант, журналіст розслідувань «CCN TV6 Trinidad» та Наджа Нілсен, головний журналіст, «ORB media».

Харб зазначила на конференції, що: «Відмова від повторення і підтримки мови ворожнечі – це не цензура, це відповідальна журналістика». Підсумовуючи свою промову в Twitter, Харб додала: «Фейкові новини можуть генерувати мову ворожнечі. Навіть замовчання може бути вираженням ворожнечі. Лексика та контекстна релевантність мають значення для боротьби з мовою ворожнечі».

План дій щодо вирішення проблеми мови ворожнечі та покращення медіа висвітлення тероризму та насильства для Карибських ЗМІ

Перед початком конференції Харб брала участь у спільній розробці Альянсом громадських ЗМІ і ЮНЕСКО та лідерами засобів масової інформації у Карибському басейні 10 пунктів регіонального плану дій, спрямованих на протидію мові ворожнечі та покращення висвітлення тероризму та насильства.

Маніфест заради стабільної журналістики в Південно-Східній Європі та Туреччині

Довіра до медіа та незалежної журналістики є важливими передумовами для побудови демократії. Однак, довіра до журналістики занепадає у час дезінформації та політичної пропаганди, а глибока криза плюралізму загрожує Європі загалом і країнам Південно-Східної Європи та Туреччині.

Але зміни вже розпочато. Лідери ЗМІ та журналістики гуртуються, щоб розірвати замкнене коло корупції та надмірного політичного впливу на журналістику.

Вони є партнерами в програмі «Мережі етичної журналістики» «Посилення довіри до медіа у Південно-Східній Європі та Туреччині», що відкриває нові ідеї щодо того, як змінити тенденцію занепаду суспільної довіри та одночасно побудувати життєздатне та реалістичне майбутнє для стабільної етичної журналістики.

До проекту долучилися вже кілька провідних інформаційних центрів у Сербії, Косово, Чорногорії та Македонії. Більше ЗМІ в Боснії та Герцеговині, Албанії та Туреччині приєднаються до процесу, а регіональна конференція запланована до липня 2019 року.

Цей інноваційний проект посилює журналістику та визначає засоби масової інформації, які прагнуть до етики та прозорості. Ці незалежні ЗМІ торують шлях до журналістики в інтересах суспільства. Вони є гарантами незалежної, етичної журналістики, і їм слід надавати підтримку, щоб зберегти демократію в регіоні.

Повністю ознайомитися з текстом можна тут

Нові подкасти «Мережі етичної журналістики»

«Мережа» запустила два подкасти – це частина проекту «Посилення довіри до медіа у Південно-Східній Європі та Туреччині», трирічної програми, яку впроваджує Мережа етичної журналістики в партнерстві з ЮНЕСКО та за підтримки Європейської Комісії.

ОСТАННІ НОВИНИ У НАШОМУ БЛОЗІ

Кіпр: Журналістика в тенетах заголовків «мертвого сезону»

На Кіпрі, у розпал «мертвого сезону» для журналістики, сама журналістика потрапила у заголовки. Президент «Мережі» Айдан Уайт пише, що було штучно створено галас довкола зусиль журналістів сприяти дискусії по обидва боки Кіпру щодо слів та фраз, які журналісти використовують у своїй діяльності.

Етика: унікальна пропозиція ЗМІ:

Член правління EJN К’єрсті Локен Ставрум, генеральний директор «Tinio Trust», пише в новій брошурі «Боротьба з фейками – нордичний шлях», опублікованій Радою міністрів Північних країн, що журналістська етика повинна бути нашою унікальною торговельною пропозицією (USP).

Криза біженців: негайні та тривалі наслідки потужних зображень:

Нещодавні зображення та кадри дітей-мігрантів, розміщених у дротяних клітках біля південного кордону Сполучених Штатів, викликали світове обурення. Але, окрім впливу на політику у короткостроковій перспективі, чи справді конфліктні образи створюють зміни у громадській свідомості та готовності діяти стосовно проблем біженців?

БІЛЬШЕ З БЛОГУ ЩОДО ЕТИКИ

ЩОРІЧНИЙ ЗВІТ МЕРЕЖІ ЕТИЧНОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ

Опубліковано звіт «Мережі етичної журналістики» за 2017-2018 рр.

Переглянути документ (англійською мовою) можна за посиланням: https://ethicaljournalismnetwork.org/wp-content/uploads/2018/05/Ethical-Journalism-Network-Annual-Report-201718.pdf

Детальніше переглянути вказані вище рубрики, матеріали і дайджест від 14 серпня 2018 р. повністю (англійською мовою) можна за посиланням:

https://mailchi.mp/ethicaljournalismnetwork/14-august-2018