Заступник голови Національної ради Уляна Фещук, члени Національної ради Валентин Коваль і Сергій Костинський ознайомилися з кращими практиками регулювання аудіовізуальної сфери та розвитком національного суспільного мовлення Норвегії.
Представники українського регулятора зустрілися з головою і директорами різних напрямів Органу з питань регулювання медіа Норвегії (The Norwegian Media Authorityі – NMA), незалежними експертами і топ-менеджментом норвезького суспільного мовника. Мета візиту – налагодження двосторонніх контактів та вивчення досвіду Норвегії із переходу на цифрове радіомовлення, особливостей проведення досліджень з вивчення національного медіа-ринку. Цікавою також є практика норвезького регулятора у змінах підходів до розкриття прозорості медіа- власності, процесу регулювання комерційних повідомлень.
NMA забезпечує доступ норвезьких користувачів до різноманітного переліку теле- і радіоканалів, а також преси. Згідно з національним законодавством він здійснює перевірки мовлення, кіноіндустрії та медіа-власності. До сфери завдань NMA також входить підвищення обізнаності населення у сфері медіа та медійної грамотності. Цей орган підзвітний Міністерству культури Норвегії, яке опікується діяльністю регулятора і щорічно скеровує йому документ, де визначено головні завдання і розподіл коштів на їх виконання.
Так само Міністерство культури в Норвегії є керівним органом для суспільного мовника – NRK, який пропонує громадянам широкий спектр найрізноманітнішого контенту. Це – найбільша в країні телекомпанія, за формою власності ТОВ, 100% акцій якого належать уряду Норвегії.
Під час зустрічей особливу увагу також приділено проекту змін до законодавства про мовлення (розширення вимог про доступ до послуг: субтитрування, забезпечення мови жестів та аудіоопису на телевізійних каналах, які мають частку ринку більш ніж 5%), новій стратегії забезпечення медіа-плюралізму та медіа-грамотності, шляхам запобігання поширенню фейкових новин, впливу державної підтримки суспільного мовника на конкуренцію на ринку.
Для норвезьких колег були цікавими питання розвитку українського медіа-ландшафту. Найголовніші напрями – захист національного інформаційного поля в Україні, протистояння пропагандистським впливам, регулювання поширення іноземних програм, забезпечення мовлення вітчизняних програм на територіях непідконтрольних українській державі.
Сторони відзначили велике зацікавлення як безпосередньою діяльністю регуляторних органів, так і культурно-економічним розвитком обох країн.