Організація Об’єднаних Націй з питань освіти, науки та культури (ЮНЕСКО) за підтримки Республіки Корея розпочали серію офіційних заходів, присвячених святкуванню Всесвітнього тижня медіаграмотності «Global MIL Week 2020» #GlobalMILWeek. Заходи відбуваються в онлайн-режимі. 26 жовтня до відзначення цієї події приєдналися голова Національної ради Ольга Герасим’юк, перший заступник голови Валентин Коваль, члени Національної ради Олена Ніцко і Тетяна Руденко, а також керівник апарату регуляторного органу Сергій Кучерук.
9-й Всесвітній тиждень медіаграмотності «Global MIL Week 2020» присвячено аналізу проблематики, пов’язаної з новою хвилею дезінформації, з якою світ стикається під час пандемії COVID-19, та потенціалу медіа та інформаційної грамотності (MIL) щодо її впливу на громадян, спрямованому на формування «стійкості» до дезінфопандемії, зокрема і в умовах поточної кризи у сфері громадського здоров’я. Цьогорічне гасло «Протидія дезінфопандемії: медіа та інформаційна грамотність для всіх та кожного».
26 жовтня проведено сесію з офіційного відкриття заходу та вебінар «Боротьба з дезінформацією в демократичних суспільствах: служби соціальних мереж та спільноти медіа та інформаційної грамотності».
Вітальні слова учасникам заходу представили Мірта Лоренсо, очільниця Відділу з питань медіа та інформаційної грамотності та розвитку медіа ЮНЕСКО, Сін Цюй, заступник Генерального директора ЮНЕСКО, Ю Йон-Хо, Віцепрем’єр-міністр та Міністр освіти Республіки Корея, Мачей Поповскі, Генеральний директор з переговорів про сусідство і розширення Європейської Комісії.
Високопосадовці наголосили на необхідності визнання спільного інтересу людства у вдосконаленні компетенції кожного громадянина світу щодо критичної взаємодії з інформацією, засобами масової інформації та технологіями. Якісна журналістика, доступ до інформації та свобода вираження поглядів визнаються ключовими інструментами у «війні» проти дезінформації.
Спікери вебінару «Боротьба з дезінформацією в демократичних суспільствах: служби соціальних мереж та спільноти медіа та інформаційної грамотності» розглянули актуальні питання впливу дезінформації на формування громадської думки та ухвалення людьми рішень щодо соціальних, медичних та політико-економічних питань. Найбільшої актуальності проблематика негативного впливу набуває у кризові періоди, такі як пандемія COVID-19. Отже, це перешкоджає участі людей у демократичних процесах, інклюзивному управлінні та досягненню Цілей сталого розвитку. Дезінформація часто поширюється через соціальні мережі та засоби обміну повідомленнями. Громадяни, наділені навичками медіа та інформаційної грамотності, мають можливість відрізняти дезінформацію від правдивої інформації. Вони можуть активно використовувати соціальні мережі для боротьби з дезінформацією. Деякі служби соціальних мереж вже почали вживати стратегічні заходи, щоб зупинити руйнівні хвилі дезінформації. Значення медіа та інформаційної грамотності зростає у всьому світі, але потреба у більшій кількості подальших змін залишається актуальною.
Під час вебінару було розглянуто підходи, що застосовуються для боротьби з дезінформацією, особливості залучення служб соціальних мереж до формування стійкої протидії дезінформації та їх залучення до різних етапів життєвого циклу інформації, основні аспекти та практичні досягнення партнерства служб зі спільнотами медіа та інформаційної грамотності, а також перспективи розвитку таких спільнот.